
به دلیل منابع محدود در کشورها و هم چنین در کسب و کارها طبیعی است که یک کشور و یا یک کسب و کار نمیتواند تمام دنیا با همه بزرگی اش را به عنوان بازار هدف خود انتخاب کند. از سوی دیگر با توجه به ویژگی های هر بازار ممکن است سلایق در بازارها برای هر کالا نسبت به بازار دیگر متفاوت باشد یا حتی برای ورود به یک یا چند بازار محدودیتهایی وجود داشته باشد. باید در نظر گرفت که از میان همه بازارهای موجود بهترین بازارها برای محصول و یا کسب و کار انتخاب شود توصیه میگردد. انتخاب بازار هدف با استفاده از یک جدول شکل گیرد و اطلاعات بازارها در قالب این جدول جمع آوری شود و انتخاب بازار هدف بر اساس این اطلاعات و هم چنین نظر خبرگان مشاوران و یا منتورهای کسب و کار و با شیوه صحیح شکل گیرد که بتواند تجارت پایداری ایجاد کند. این جدول شاخصهای ده گانه به این شکل پیشنهاد می گردد.
